Як оптимізувати додаток в App Store: 5 перевірених порад

page main image

Перш ніж говорити про розробку мобільних додатків та їхню оптимізацію, давайте почнемо зі статистики. 92% користувачів підключаються до інтернету за допомогою мобільних пристроїв. І тільки уявіть: люди витрачають цілих 90% цього часу на використання мобільних додатків.

Водночас конкуренція серед ІТ-продуктів безперервно зростає: приблизно 3,5 мільйона додатків доступні в Google Play у 2020 році, і близько 2,7 мільйона ─ в Apple App store. Що ж, висновок про актуальність інструментів оптимізації App Store випливає сам собою.

App-Store-Optimization

Ваш помічник у просуванні мобільних застосунків

Визначити, чи успішна ваша розробка, дуже просто. Здавалося б, якщо застосунок завантажують і використовують, мета досягнута. Проте, навіть найефективніше та інноваційне рішення буде незатребуваним без правильної маркетингової стратегії. І навпаки: вміло презентований додаток без технічного супроводу буде завантажуватися, але не використовуватися. Але про все по черзі.

Для того щоб користувачі завантажили продукт, необхідно розуміти потреби та критерії вибору клієнта, розбиратися в специфіці ринку.  

Згідно з дослідженнями, 70% людей знаходять нові додатки через пошук, а 65% користувачів завантажують їх одразу після того, як відшукують. Це дає змогу зробити висновок про пряму залежність пошукового рейтингу та кількості завантажень. Водночас не варто недооцінювати вплив топів, колекцій та спеціальних добірок, настільки привабливих для користувачів.

Оптимізація App Store — це потужний інструмент для підвищення рейтингу мобільних додатків, що орієнтований на органічний ріст, поліпшення видимості продукту та збільшення доходу. Якщо розробки потрапляють у ТОП-5 пошуку або вищезгадані добірки, кількість завантажень безумовно зростає. ASO працює аналогічно SEO, оптимізуючи ключові слова та конверсію, а ще створюючи зворотні посилання. Принципова різниця в тому, що перший інструмент використовується для Apple Store і Google Play, а другий — для оптимізації вебсайтів. І, хоча перелік факторів ранжування ASO відносно невеликий, він дає довгострокові стійкі результати порівняно з SEO. 

Складно однозначно визначити всі критерії формування рейтингів. Незважаючи на це, наступні кроки особливо важливі при просуванні продукту в магазині додатків.

Оптимізація App Store: 5 кроків до просування

PNN Soft не тільки розробляє застосунки для iOS і Android, але також просуває і підтримує продукти. Тому сьогодні ми поділимося стратегіями, що працюють як в Apple Store, так і в Google Play. Однак на першому етапі важливо дослідити ринок, вивчити запити та вподобання клієнтів.

App Store Optimization by PNN Soft

Перш за все, поставте собі кілька запитань. 

  1. Рідна мова для цільової аудиторії? 
  2. Які пошукові слова найчастіше використовуються під час пошуку застосунків із подібною функціональністю? 

Відповіді допоможуть розібратися в тонкощах локалізації. Наприклад, якщо продукт працює тільки з однією мовою, буде простіше створювати копії сторінок застосунку додатковими мовами і підвищувати залученість. Після дослідження можете сміливо переходити до наступних частин ASO.

  1. Виберіть ідеальну назву 

Розробка мобільних додатків зі зручним дизайном, чіткою структурою і широкою функціональністю — процеси, на яких багато хто концентрується насамперед. І це дійсно пріоритетно, але ж знайомство користувачів із застосунком починається саме з назви.

Про що точно не слід забувати:

Крім того, кожне ключове слово в назві застосунку значно впливає на рейтинг продукту в магазині. 

Саме час перейти до наступного кроку і поговорити про ключові слова докладніше. 

  1. Додайте ключові слова для просування

Знову ж таки, все починається з міні-дослідження. Насамперед, перегляньте найпопулярніші ключові слова у своїй категорії та знайдіть синоніми. Якщо говорити про новий продукт, то краще вибирати досить популярні та прості ключі. Незабаром ви зможете змінити стратегію, додавши складніші та популярніші ключові слова, щоб кількість завантажень зростала.

Android and iOS app store keywords

Переходимо до опису. Зауважимо, що лише 5% юзерів натискають кнопку «Детальніше» під коротким описом у Google Play. І лише 2% — в Apple Store. Отже, кожне слово в ньому має значення. Загалом, опис — це друга за важливістю сфера ключових слів, особливо для Google Play, у разі розробки Android додатків. Вводьте ключові слова природним чином, так вони будуть релевантними для алгоритму та привабливими для користувачів. 

У двох словах, ідеальний опис має бути інформативним, таким, що легко читається, і добре структурованим. Оптимальна довжина опису — до 4000 символів.

       3. Зверніть увагу на дизайн застосунку

Статистика показує, що 56% — це максимальний приріст конверсії при тестуванні іконок A/B. Тому привабливий дизайн збільшує кількість переглядів сторінок, і, як наслідок, завантажень застосунку. Зосередьтеся на створенні сучасної та мінімалістичної іконки, що має гарний вигляд на світлому й темному тлі в наймінімальнішому розмірі. Розробка декількох версій для вибору найкращого варіанту — поширена практика креативного дизайну додатків. Можливо, інформація про вплив кольорів на сприйняття людини буде корисною для вас у цьому контексті. 

Слідкуйте за тим, щоб логотип не нагадував оформлення брендів зі схожою категорією. Та пам’ятайте, що підбір двох скріншотів, які максимально розкривають інтерфейс додатка, позитивно впливає на рейтинг у магазині.

        4. Регулярно випускайте оновлення

Створення додатку iOS або Android — тільки початок циклу оновлень версій продукту. Ви можете оновлювати додаток крок за кроком, поступово збільшуючи кількість користувачів, які мають доступ до нових функцій. Щоб виявити всі сильні та слабкі сторони розробки, регулярно працюйте над поліпшеннями та аналізуйте відгуки клієнтів. До того ж, користувачі нерідко асоціюють постійні оновлення з високою якістю ІТ-послуг.

        5. Підтримуйте ваш додаток

Надійна підтримка нерозривно пов’язана з обслуговуванням застосунку. Використовуйте онлайн-інструменти та платформи для оперативної комунікації з клієнтами та запобігання серйозних труднощів. Повторювані випадки можна вирішувати автоматично, що дасть змогу службі підтримки фокусуватися на складніших завданнях. Що ефективніше здійснюється підтримка програмного забезпечення, то вищий ваш рейтинг.

Розробка повного циклу від PNN Soft

Ми не тільки створюємо, а й просуваємо ІТ-продукти протягом 20 років. Компанія PNN Soft спеціалізується на розробці нативних і гібридних додатків для Android та iOS, а також надає послуги оптимізації, адміністрування та підтримки ІТ-продуктів. Предмет особливої гордості — автомобільні додатки, платформи для бізнесу та спорту в нашому портфоліо