Розвиток передових технологій має особливий вплив на сферу бізнесу. Останнім часом фінансовий сектор переживає один із найамбітніших етапів еволюції. Насамперед це стосується банків. Вони більше не є місцем, куди люди приходять за коштами, і стають провідниками необхідних фінансових послуг.
У банків з’явилися нові конкуренти. Серед них як перспективні фінтех-стартапи, так і екосистеми, що об’єднують фінанси. У таких умовах цифрова трансформація стає необхідним рішенням для тих, хто хоче зміцнити свої позиції на ринку.
Цифрова трансформація в банківському секторі — це використання сучасного обладнання та програмного забезпечення, перехід до управління, комунікацій та корпоративної культури. Цифровізація виникає внаслідок розвитку інформаційно-комунікаційних технологій у всьому світі. Економічний сектор став одним із перших, хто зазнав впливу активного розвитку всіх галузей промисловості. Унаслідок економічної кризи фінансовий сектор шукав нові способи зниження витрат при збереженні якості послуг, що надаються своїм клієнтам. Водночас ринок сучасних мобільних технологій почав зростати. Розвивалося просування концепції Інтернету речей і блокчейна. Можна припустити, що це прискорило процес цифрової трансформації в банківському секторі.
Створення цифрового банку включає в себе:
Завдання цифровізації акумулюються в рамках єдиної банківської платформи. Вони відповідають викликам нової цифрової економіки, яка обігнала банківський сектор. Банки вкладають значні кошти в розвиток бізнес-моделі майбутнього цифрового банку. Перехід від традиційних банків до цифрових — це одна з провідних тенденцій, що була зафіксована в програмах міжнародних дискусій на економічних форумах і конференціях.
Сьогодні існуючі цифрові банки пропонують більшу частину своїх продуктів і послуг у цифровій формі. Інфраструктура такого банку оптимізована для цифрових комунікацій і повністю готова до швидкої зміни технологій. Кількість таких банків зростає. Слід зазначити, що останнім часом спостерігається поступальний розвиток мобільного та онлайн-банкінгу. У них немає власних офісів або банкоматів. Онлайн-банки пропонують своїм користувачам проводити всі операції онлайн. Використовуючи вебсайт, мобільний застосунок, спілкуючись у чаті з оператором і рідко телефоном, споживач може оформити картку, кредит тощо. У цифрових банків немає очевидної необхідності відкривати офіси в різних містах, оплачувати постачання і безпеку цих офісів, безпосередньо зв’язуватися з клієнтами. Тому гнучкість в обслуговуванні є ключем до швидшого зростання цифрового банку. Як правило, вони пропонують своїм клієнтам широкий спектр послуг, за допомогою розробки програмного забезпечення для банків. Банківський сектор забезпечує:
Цифрова трансформація передбачає перехід від традиційних методів роботи до абсолютно нових. Вони побудовані на основі сучасних технологічних рішень. Цей процес впливає на важливі аспекти бізнесу. Вони включають в себе:
Цифровий банкінг не є чимось новим. Однак для більшості сегментів, як і раніше, зручно здійснювати банківські операції через фізичні канали. Багато банків пропонують різні цифрові інструменти для обробки платежів за рахунками або зняття готівки в банкоматі без використання картки.
Давайте розглянемо кілька інструментів, які використовуються в цифровій трансформації банку для забезпечення безпеки:
Банківське програмне забезпечення забезпечує інфраструктуру для створення та адміністрування фінансових продуктів. Крім того, банківське програмне забезпечення може зберігати дані про власників, зберігаючи повну конфіденційність. Він також займається обробкою фінансових транзакцій і бухгалтерським обліком. Грамотний дизайн UX овідповідає за зовнішній вигляд мобільного банкінгу. Розробники банківського програмного забезпечення підкреслюють гнучкість і настроюваність додатка відповідно до індивідуального досвіду клієнтів і фінансових продуктів. Функції та можливості Банківського програмного забезпечення:
З точки зору відділу розвитку бізнесу, цифрова трансформація не є зворотним процесом. Стандартизація та автоматизація робочих процесів враховують фундаментальні зміни в поведінці співробітників. Цифровізація не може повністю замінити ручну працю, але вона може трансформувати модель корпоративних взаємодій і забезпечити повну ефективність у майбутньому. На перший план виходить розвиток ІТ-відділу. У зв’язку з удосконаленням цифрових ресурсів автоматизація і технічна підтримка програмного забезпечення стають пріоритетним завданням.