Імовірно, ви вже знаходили визначення рішень бізнес-аналітики в мережі. Однак деякі з них не зовсім точні. Тому, перш ніж заглиблюватися у вивчення інструментів, функцій і переваг бізнес-аналітики, прочитайте простий приклад того, як працює ця технологія.
Представимо, що ви продаєте освітлювальні прилади. У вас уже є система обліку товарів, склад і онлайн-магазин. Але якщо ви захочете відкрити нову філію? Чи можете ви в цьому випадку використовувати наявний склад? Скільки співробітників вам доведеться найняти?
А тепер уявіть, що корпоративне рішення зберігає всю важливу інформацію, пов’язану з логістикою, грошовими потоками, поведінкою клієнтів в інтернеті, обслуговуванням онлайн-транзакцій і маркетинговими кампаніями. Системи BI (BIS) допомагають отримати відповіді на всі перераховані вище питання, адже вони зберігають і аналізують дані про всі бізнес-операції. Сьогодні підприємства прагнуть керувати даними і контентом комплексно, об’єднуючи призначені для користувача BI-рішення та корпоративний контент. Особливо затребувані системи оперативної бізнес-аналітики та самообслуговування. Завдяки платформам самообслуговування з простим і зручним інтерфейсом клієнти працюють з даними без участі ІТ-фахівців.
Можливо, співробітникам знадобляться тренінги, щоб оперативно аналізувати бізнес-інформацію на корпоративних платформах. Але вивчення сервісів не займе багато часу.
Раніше ми вже говорили про системи ERP, спрямовані на оптимізацію ресурсів підприємства. У чому ж принципові відмінності ERP і BI?
ERP концентрується в основному на транзакціях, в ній відсутня аналітика. BIS, зі свого боку, заснована на передових технологіях, а саме на OLAP, системі сховища даних, інтелектуальному аналізі даних та інструментах інтеграції. Ці інструменти збирають, зберігають та отримують інформацію з різних джерел. Для прийняття стратегічних і тактичних рішень керівникам необхідна комбінація даних як із джерел ERP, так і з BIS.
Давайте закінчимо цей абзац надихаючою статистикою того, як BIS-розробка оптимізує бізнес-процеси. Завдяки цій технології PepsiCo скоротила час аналізу даних до 90 відсотків. Використовуючи інструменти BI, маркетингове агентство Tinuiti централізувало понад 100 джерел даних. І, нарешті, компанія Lenovo в декількох відділах підвищила ефективність звітності на 95 відсотків.
Інтуїтивно зрозумілі інформаційні панелі прискорюють аналіз
Інструменти бізнес-аналітики можуть отримувати дані з різних джерел у сховище й аналізувати інформацію відповідно до запитів клієнтів. Панелі управління бізнес-аналітикою перетворюють аналіз даних на простий легкий процес, даючи змогу співробітникам заощаджувати час.
Платформи допомагають якісно розподіляти обов’язки
Якщо керівники мають цілісне уявлення про всі операції компанії, це призводить до кращого розподілу зон відповідальності та поліпшення співпраці між відділами. А отримання точних даних є запорукою ухвалення правильних рішень та аналізу можливих помилок.
Якість обслуговування клієнтів підвищується
Ви вже знаєте, що зручний інтерфейс дає змогу співробітникам працювати з різноманітними даними в будь-який час. Але як це впливає на відносини з клієнтами? Наприклад, аналітичне програмне забезпечення для бізнесу здатне збирати інформацію з чату підтримки клієнтів, щоб покращувати обслуговування та зменшувати кількість звернень до служби підтримки.
Системи об’єднують зовнішні та внутрішні бази даних
Платформи традиційного аналізу містять різні бази даних, але інформація часто буває розрізненою. А сучасні системи бізнес-аналітики об’єднують внутрішні та зовнішні бази даних. Це означає, що інформація про роботу співробітників і дані про клієнтів доступні в одному джерелі.
Конкурентноздатність підприємств підвищується
Коли компанії вивчають ринкові процеси та оцінюють їхню ефективність, вони знають, коли найкраще виходити на ринок та яка бізнес-стратегія принесе більше переваг. Більш того, завдяки бізнес-аналітиці легко йти в ногу з галузевими змінами та передбачати поведінку клієнтів.
Життєвий цикл BIS зазвичай складається з шести етапів.
Перший — це аналіз вимог, коли ІТ-постачальники вивчають потреби та вимоги замовників, а також перетворюють їх на функціональні та нефункціональні специфікації.
Далі йде розробка логічної моделі даних, мета якої — продемонструвати найважливіші поняття, зв’язки та відносини між ними.
Третій етап — проєктування фізичної моделі даних, яка визначає структуру сховища даних.
Відповідно, на четвертому етапі відбувається побудова сховища та вітрин даних, завантаження інформації.
Наступний крок — це вже безпосередньо створення проєкту. Усе починається з розгляду схеми побудови, ієрархій та взаємозв’язків.
Нарешті, життєвий цикл закінчується складанням звітів і обміном думками.
Адже з чого ж почати підприємцю, який вирішує впровадити BI?
Визначтеся з типом BI
Індивідуальне рішення бізнес-аналітики — ідеальний вибір для великих підприємств із конфіденційними даними. Ще один спосіб — брати наявні готові інструменти бізнес-аналітики. У будь-якому разі, ми пропонуємо вам визначити чітку мету впровадження самої системи. Залежно від остаточного рішення ви можете найняти досвідчену команду розробників або зібрати її зі штатних ІТ-фахівців.
Створіть дорожню карту
Дорожня карта необхідна, щоб ділитися результатами на різних етапах розробки. Крім того, це дає чітке розуміння обов’язків команд. Не забудьте встановити реалістичні часові рамки для свого завдання і додати віхи, що ілюструють етапи розробки. Формат, схожий на презентацію, з графіками, показниками та часовими шкалами, спрощує розуміння та адміністрування дорожньої карти.
Складіть стратегічний документ
Які розділи слід до нього додати?
Налаштуйте сховища даних та інструменти інтеграції
Сховища працюють як з’єднувачі між інформаційними панелями на клієнтській стороні, інструментами інтеграції даних на серверній частині та джерелами даних. Сховище даних допомагає інструментам бізнес-аналітики витягувати різнорідну інформацію з джерел.
Проводьте BI-тренінги для співробітників
Коли ваша бізнес-аналітика буде успішно працювати, саме час навчити всі зацікавлені сторони її використовувати. Розробники Business Intelligence можуть взяти участь в окремих тренінгах, де співробітники краще ознайомляться з рішенням і зрозуміють, як їхні обов’язки можна оптимізувати в цифровому форматі. Якщо ж працівники володіють різними навичками та компетенціями, вам слід згрупувати їх за рівнями.
Щороку переглядайте стратегію бізнес-аналітики
Як бачите, впровадження BI — ще не останній етап нашого чек-листа. Щоб визначити, чи рухаєтеся ви в правильному напрямку, потрібно аналізувати якісні показники та регулярно оцінювати прогрес.
PNN Soft надає клієнтам якісні ІТ-послуги. Ми реалізували понад 1000 стабільних проєктів для різних галузей, включно з розробкою систем бізнес-аналітики. Компанія має 20-річний досвід створення високоефективних рішень, ми постійно вдосконалюємо навички для впровадження передових технологій. Коли йдеться про вашу цифрову трансформацію, безпека — наше головне завдання.
Ми завжди шукаємо інноваційні рішення, що відповідають індивідуальним потребам компаній. Ось чому ми знаємо, які технології приносять успіх вашому бізнесу.
PNN Soft використовує методології RAD, Scrum і Agile для забезпечення постійного зв’язку з клієнтами та побудови гнучкого процесу розробки. В Agile-команди професіоналів входять розробники програмного забезпечення, тестувальники, дизайнери графічного інтерфейсу, технічні копірайтери та менеджери.
Якщо Вам потрібна ІТ-підтримка для бізнесу, заповніть форму нижче.