Постійні перетворення та оптимізація процесів розробки ПЗ необхідні для ІТ-індустрії. Тому DevOps як методологія співпраці між відділами та робоча культура привертає все більше уваги з боку ІТ-компаній. До запровадження DevOps компанії-розробники програмного забезпечення, як правило, застосовували класичну модель співробітництва Waterfall, що передбачає послідовне виконання етапів розробки. Таким чином завершення одного процесу стає початком іншого. Проте додавання нових функціональних частин або наборів функцій вимагало виконання близько 4-5 розрізнених завдань, що призводило до збільшення витрат і значних затримок релізу.
Основна причина впровадження та беззаперечна перевага DevOps — забезпечення постійної співпраці між командою спеціалістів з розробки та відділом з інформаційно-технологічного обслуговування, що дає змогу усім зацікавленим сторонам оперативно реагувати на зміни та покращувати якість продукту. Дві групи працюють разом від етапу проєктування до етапу надання технічної підтримки і синхронно розробляють необхідні функції та складові UI. Але як застосувати DevOps-підхід на практиці? Сьогодні ми більш детально зупинимося на цьому питанні.
1. Здійснення централізованого моніторингу
За допомогою різних систем (наприклад, CheckMK) можна аналізувати швидкість серверів і відстежувати збої в їхній роботі. Оскільки дані представлені у візуальній формі, легко зрозуміти, як рішення працює в режимі реального часу. Будь ласка, пам’ятайте: основна ідея полягає в тому, щоб підтримувати операційну сторону процесу і забезпечувати його безперебійну роботу.
2. Автоматизація рутинних процесів
У цьому випадку автоматизація не означає відмову від підзвітності та контролю. Варто почати з простої автоматизації завдань, які за своєю природою повторювані та нескладні. Надалі подібні процеси можуть легко контролюватися вашою командою DevOps.
3. Резервне копіювання та використання декількох інтернет-провайдерів
Коли у вас є резервні копії для всіх інструментів і додатків, це допомагає зменшити залежність від одного постачальника або комп’ютера. Деякі ІТ-фірми вважають за краще працювати з кількома інтернет-провайдерами одночасно, щоб забезпечити максимально швидке реагування на зміни та збої. Саме це допомагає вирішувати проблеми якомога швидше. Звісно, не менш важливим є пошук нових і креативних підходів до підвищення якості рішень і послуг.
Раніше ми говорили про основні ідеї підходу DevOps. Він дає змогу розробникам відстежувати продуктивність продукту в тих чи інших умовах і, крім того, розуміти, які технічні характеристики необхідно поліпшити, щоб підвищити його продуктивність. Настав час розглянути більше переваг цієї моделі співпраці. Крім об’єднання команд для швидшого й ефективнішого розроблення програмного продукту, ми маємо згадати ще кілька плюсів:
1. Клієнтоорієнтованість
Завдяки DevOps-розробники можуть поглянути на продукт очима аудиторії та глибше зрозуміти її потреби. Перш за все, клієнтам важливо, щоб функціональне рішення вирішувало їхні проблеми. Саме на цьому допомагає сфокусуватися методологія DevOps. Якщо команда фахівців з розробки працює спільно з відділом з інформаційно-технологічного обслуговування, це дає змогу оперативно ділитися зворотним зв’язком і, як результат, створювати ПЗ, яке більш плавно працює.
2. Чіткі часові рамки та пріоритетність замість фокусу на мультизадачності
Коли компанії працюють над комплексним рішенням, часто це передбачає поліпшення довгого списку функцій. У разі кардинальних змін продукту необхідно щоразу повертатися до вже пройдених етапів розробки. Як альтернатива команди можуть зосередитися на вирішенні однієї проблеми або підтримці однієї функції протягом певного проміжку часу (дня, тижня або іншого чітко встановленого терміну). У результаті компанії не витрачають значну кількість часу на розв’язання одразу кількох питань.
3. Автоматизація систем для більш плавного розроблення програмного забезпечення
Ми вже торкалися цієї теми раніше і хочемо наголосити на важливості автоматизації для заощадження часу на розв’язання складніших завдань або впровадження інновацій. Однак необхідно стежити за тим, щоб процес не перетворювався на створення нових технологій тільки заради технологій. Незважаючи на видимі переваги практики, не вся автоматизація варта витрачених на неї зусиль і часу. Основна ідея полягає в тому, щоб отримати вигоду й оптимізувати свій час за рахунок цієї практики.
4. Підтримка наскрізної відповідальності
Особливо важливо заздалегідь обговорити очікування і визначити всі необхідні специфікації продукту. Після випуску рішення повинні вступити в дію етапи перевірки тестування, надання відгуків і навчання клієнтів. У цьому контексті впровадження DevOps допоможе виділити ті сфери роботи, які потребують уніфікації. Адже не тільки розробникам і технологам потрібно об’єднувати зусилля для кращого результату та отримання конкурентної переваги.
PNN Soft займається розробкою програмних продуктів уже 20 років, і ми відточуємо навички, щоб втілювати ідеї в передові послуги та рішення. Ми розробили велику кількість складного програмного забезпечення, використовуючи підхід DevOps. У цьому процесі особлива увага приділяється кібербезпеці та збереженню даних клієнтів.
Ми прагнемо до глибокого розуміння діяльності окремих компаній. Саме тому наші клієнти віддають перевагу довгостроковим партнерським відносинам.
PNN Soft віддає пріоритет методологіям Agile, Scrum і RAD для ефективного спілкування з клієнтами, задоволення їхніх очікувань і забезпечення більшої гнучкості розробки. Наші фахівці з Agile включають в себе розробників програмного забезпечення, дизайнерів графічного інтерфейсу, тестувальників, менеджерів і технічних письменників.
Якщо Ви думаєте про розробку програмного забезпечення на замовлення відповідно до практик DevOps, заповніть форму нижче.