Для ефективного розвитку бізнесу в умовах високої конкуренції компаніям слід створити надійну систему управління продукцією. Провідні підприємства формують команди з управління продуктами для їх доставки відповідно до вимог ринку. Вони забезпечують досягнення загальних корпоративних цілей на кожному етапі розробки продукту. Ця умова стосується й ІТ-компаній. Обов’язки з розробки ефективного і затребуваного продукту лягають на менеджера з продукту. Отже, виникають питання про те, ким є менеджер з продуктів, і яка його роль та обов’язки? У цій статті ми поговоримо про менеджера з продуктів і описи його посадових обов’язків в ІТ-сегменті.
Менеджер з Продукту — це фахівець, який відповідає за планування та реалізацію продукту на всіх етапах розробки. Він бере участі від розбору ідеї до його реалізації та подальших оновлень, будучи сполучною ланкою між усіма командами. Також менеджер із продукту має розуміти технічні аспекти продукту, стратегію майбутнього просування та етапи його тестування.
До його обов’язків входить:
Наприклад, команда починає обговорювати завдання після того, як клієнт пропонує ідею продукту. На етапі уточнення функцій і майбутніх цілей менеджер із продукту розуміє ринок і аудиторію, і разом із маркетинговою командою приступає до подальшого аналізу. Рішення, ухвалені менеджером з продукту, сприяють створенню бізнес-плану і технічного завдання. Таким чином, в обов’язки менеджера з продукту входить співпраця з командою розробників. Крім того, менеджер з продукту зобов’язаний переконатися, що програмне забезпечення або застосунок відповідають бізнес-цілі, технічному завданню та ідеї.
Підсумовуючи вищесказане, ми доходимо до формулювання, що менеджер з продукту робить свій внесок у те, щоб його команда надавала правильний продукт своїм користувачам. Клієнт потребує його послуг доти, доки продукт існує на ринку і функціонує.
Основна мета Менеджера IT-продукту — вивести продукт на ринок. Що, своєю чергою, відповідатиме потребам споживачів. Він займає стратегічну позицію, оскільки створює продукти, збільшуючи обсяг продажів і прибуток компанії. Тому кваліфікація менеджера з продукту має бути високою, щоб заздалегідь оцінювати ризики і думати про їх зниження.
Завдання можуть варіюватися залежно від сфери бізнесу або ринку, на якому створюється продукт. Менеджер з продукту може використовувати різні підходи на етапах розробки. Давайте прояснимо його основні етапи робочого процесу.
Менеджер IT-продукту необхідний для виведення продуктів на ринок. У більшості великих компаній така посада є стандартом для організації роботи. Як обговорювалося вище, роль менеджерів з продуктів є рушійною силою успішного завершення продуктового циклу. Фахівець несе відповідальність за моніторинг продукту з метою створення або підвищення його ефективності, починаючи з проведення маркетингових досліджень, визначення потенційних продуктів і визначення специфікацій, стратегій. Управління продуктами приведе приведе приведе їх до затребуваності у споживача і підвищить конкурентоспроможність компанії в майбутньому.