Як налагодити ефективну співпрацю з командою R&D

page main image

Щоб не відставати від тенденцій ІТ-ринку, що швидко розвивається, компанії постійно аналізують, які технології будуть актуальними в майбутньому.  Послуги R&D -відділу допомагають підприємствам побудувати міст між сьогоденням і майбутнім: визначити потреби бізнесу і продумати стратегії розвитку, що не суперечать поточному позиціонуванню компанії.

Відділ досліджень і розробок (R&D) спрямований на поліпшення технологій, які вже використовує організація, або на створення інновацій, що дасть змогу компанії вигідно відрізнятися від конкурентів. Деякі R&D-фахівці PNN Soft працюють у власних науково-дослідних центрах. Крім того, вони тісно спілкуються з клієнтами та відвідують професійні конференції.

Говорячи про терміни виконання завдань, покладених на R&D-фахівців, слід зазначити, що це цілком залежить від складності самого проєкту. Наприклад, термінове завдання з доопрацювання обладнання для замовника займе тижні або кілька місяців, а повномасштабне кастомне розроблення ІТ-рішення з нуля — навіть кілька років. Навіть один або два інженери можуть брати участь у початкових етапах дослідження. А ось у всіх фазах комплексного проєкту може бути задіяно до 90-100 інженерів-розробників зі знаннями в галузі фізики, математики, а також навичками роботи з обчислювальною технікою.

Управління R&D-системою — це складний процес, що зачіпає всі елементи внутрішньої екосистеми компанії. Перш ніж приступати до особливостей співпраці з R&D-експертами, варто обміркувати початкові аспекти:

У наступній частині статті ми поговоримо про основні компетенції інженерів-дослідників, а потім перейдемо до стратегій співпраці з ними. 

Основні обов’язки R&D-фахівців

R&D engineers
  1. Розробка макетів пропонованих товарів, створення креслень продукту.
  2. Робота над концепцією продукту, точними стратегіями управління розробкою та відповідним плануванням.
  3. Керівництво проєктними групами, координація всіх співробітників, забезпечення співробітництва з ІТ-відділом та спеціалістів з маркетингу під час фази післярозробки.
  4. Проведення маркетингових досліджень для визначення найбільш популярних рішень та аналізу ринкової ефективності наявного продукту.
  5. Тісна співпраця з відділом маркетингу для розробки стратегії продажів майбутніх корпоративних продуктів.

Етапи співпраці з відділом R&D

research and development process

Попри те, що створення конкретного R&D-центру та співпраця з виділеними R&D-співробітниками різняться на певних етапах, виклики, що постають перед компаніями, схожі: 

  1.  Враховуйте світові тенденції ринку та плануйте свої дії

Вкрай важливо мати глобальне бачення ринкової ситуації, яке має повністю відповідати локальному плану дій. Незалежно від того, говоримо ми насамперед про глобальні або регіональні ринки чи ні, ефективна команда R&D повинна володіти актуальними технологічними інструментами для оптимізації продуктів і послуг.

       2. Аналізуйте потреби та відгуки клієнтів

Ваші майбутні бізнес-стратегії повинні передбачати вплив ключових факторів галузі. Уважно вивчайте відгуки споживачів і впроваджуйте нові технології відповідно до них. Ваша основна мета — слідувати потребам клієнтів. Вивчіть результати досліджень або опитувань, щоб поліпшити поточні продукти/послуги або розробити інноваційні продукти, яких потребує ваша аудиторія. 

     3. Будьте точні в описі цілей і прагнень

Необхідно передусім проаналізувати загальне стратегічне бачення вашого підприємства і тільки після цього плавно інтегрувати ідеї оптимізації рішень, що формують R&D-плани. Дотримуйтесь принципу SMART: стратегічні цілі мають бути конкретними, вимірними, досяжними, актуальними й обмеженими в часі. В іншому разі відділу може бути складно їх реалізувати.

   4. Інтегруйте R&D-команду в кросфункціональну стратегію

Щоб дійти спільної точки зору та підкреслити важливість колективної відповідальності, необхідно сприймати R&D як невід’ємну частину бізнес-мережі. Таким чином під час обмірковування R&D-стратегій варто пам’ятати про обов’язки та інтереси експертів різних відділів компанії: команд, що спеціалізуються на продажах, маркетингу, техпідтримці, ІТ-розробці, дизайні.

    5. Складіть план розроблення продукту й альтернативних дій для досягнення цілей

На цьому етапі вам потрібно переконатися, що R&D-центри послідовно працюють над продуктами або їхньою модернізацією. Створення плану створення продукту — ключ до досягнення балансу між короткостроковими цілями та довгостроковими інтересами компанії. З іншого боку, концентрація лише на основних ідеях може призвести до стагнації: слід враховувати різні альтернативи досягнення одного й того самого результату та подумати про додаткові ресурси.

     6. Тверезо оцінюйте діяльність R&D-фахівців і невпинно навчайте співробітників

Неупереджена оцінка центрів R&D дасть уявлення про те, як оптимізувати роботу відділу і скоротити час виконання проєкту. Важливо також розробити структуру для індивідуального та організаційного навчання. Це також має передбачати подальший аудит і оцінку якості продуктів.

Ефективна реалізація проєктів із кваліфікованим науково-дослідним центром PNN Soft

Software development services

PNN Soft постачає програмні продукти понад 20 років, і ми відточуємо навички, щоб втілити наші ідеї в надійних послугах. Ми реалізували безліч різноманітних проєктів, що вимагають кропіткої роботи нашого R&D-центру.

Ми зосереджені на досягненні глибокого розуміння потреб і цілей окремої компанії. Саме тому клієнти PNN Soft віддають перевагу довгостроковій співпраці. Замовити послуги Research and Development можна заповнивши форму нижче.

PNN Soft використовує методології Agile, Scrum і RAD для ефективного спілкування з клієнтами, задоволення їхніх очікувань і забезпечення більшої гнучкості. До наших груп експертів Agile входять розробники програмного забезпечення, R&D-фахівці, дизайнери графічного інтерфейсу, тестувальники, технічні письменники та менеджери.