Найприбутковіші галузі 2020 року. Як зберегти бізнес під час пандемії?

page main image

Останнім часом антикризовий менеджмент став пріоритетним напрямком для багатьох компаній. Тим часом, деякі з них виявилися непідготовленими до пандемії та соціальної ізоляції. Аналіз ринку, вивчення потреб клієнтів і використання сучасних технічних ресурсів — ключі для збереження стійкості бізнесу. Безумовно, креативне мислення і сміливість в ухваленні рішень також важливі в умовах кризи. Змінюючи основні напрямки діяльності або коригуючи бізнес-модель, компанії отримують можливість пристосуватися до нових умов.

Сьогодні ми розглянемо приклади найуспішніших бізнес-напрямків 2020 року. Хочеться, щоб цей пост став джерелом натхнення для всіх підприємств, які зіштовхнулися з труднощами під час пандемії. Тому ми також зупинимося на стратегіях, що дають змогу не тільки зберегти бізнес, а й примножити дохід.  

Успішні сфери бізнесу в 2020 році

У наші дні, коли все автоматизовано, додатки для доставки та закупівлі продуктів стали частиною повсякденного життя. У 2019 році ринок доставки продуктів в Україні становив 20 млрд гривень. І є велика ймовірність, що до кінця 2020 він перевищить цифру в 50 млрд.  

Цифровізація охопила сегмент роздрібної торгівлі продуктами (FMCG). Постачальники послуг доставки, охорони здоров’я, телебачення та інтернету також піднялися цього року. Але це далеко не повний список лідерів сучасного ринку. Якщо ви прагнете зміцнити бізнес або здійснити цифровий перехід, пориньте у вивчення інших успішних прикладів.

Соціальна комерція

Ця модель електронної комерції дозволяє користувачам робити покупки прямо в соціальних мережах. Останні дослідження показали, що люди схильні використовувати Facebook та Instagram більше для розваги, а спілкування перестало бути пріоритетом. Однак плюс таких платформ у тому, що здійснювати платежі можна прямо на сайті, а після повертатися до стрічки. 

Доставка та їжа на винос

Численні ресторани і кафе надають відвідувачам послуги доставки та їжі на винос, що відразу ж розширює клієнтську базу. Відвідувачі можуть використовувати такі сервіси, як Uber Eats, або кастомні додатки закладів. А якщо кафе та фаст-фуд ресторани працюють у звичайному режимі, у них обов’язково реалізовано цифрове меню та сенсорні інтерактивні стенди. Згідно з даними WAND Digital, лайт-бокси привертають у 10 разів менше уваги відвідувачів, ніж цифрове меню.

Маркетплейси

Дедалі більше компаній переходять на торгові майданчики, де кожен може продавати товари та послуги. Це правильне рішення, адже 48% людей користуються сайтами електронної комерції під час здійснення покупок в Інтернеті. Ви напевно чули про Amazon, eBay, Alibaba, Rakuten та інших гігантів онлайн-торгівлі. Маркетплейси активно розвиваються в східних ераїнах, допомагаючи малому бізнесу функціонувати під час пандемії. На українському торговому майданчику Prom наразі зареєстровано близько 500 тис. компаній і 89 млн товарів. Особливо цінний сервіс захищених покупок, адже продавець отримує оплату тільки після того, як покупець перевірить товар у відділенні «Нової Пошти».

Онлайн-освіта

З досвіду онлайн-лекторію, більша частина клієнтів охоче перейшли до формату онлайн-навчання. І близько 30% людей готові слухати більше 2 лекцій на місяць, тривалістю по 2 години. Особливо популярні освітні формати, що передбачають взаємодію між учасниками. Крім того, аудиторія почала проходити курси за кількома напрямками: від моди та стилю — до музики та літератури. 

Мобільні додатки та подкасти

У третьому кварталі 2020 року ігрові додатки стали найбільш завантажуваною категорією додатків у Google Play. Додатки для спілкування та бізнесу продовжують список популярних вебпродуктів. Крім того, неймовірно швидко зростає популярність подкастів. Платформи для їх розміщення, такі, як Anchor і Captivate fm, користуються чималим попитом у східних країнах. Цього літа Spotify став доступний також у країнах Східної Європи, розширивши список країн до 92.

Фінансові технології

Сучасні фінтех-інструменти дають можливість клієнтам здійснювати платежі, грошові перекази онлайн, оплачувати комунальні послуги. Хоча раніше фінтех асоціювався виключно з внутрішніми розробками компаній, зараз він лежить в основі будь-яких онлайн-транзакцій. Мобільні застосунки від PayPal, Monobank і Revolut — яскравий приклад таких послуг. Особлива привабливість фінансових технологій полягає в тому, що можна швидко вирішити завдання користувача. Водночас, самому користувачеві не потрібно докладати для цього додаткових зусиль.

Адаптація до пандемії: 5 ефективних стратегій

Настав час поділитися з вами надихаючими прикладами того, як розвиваються різні сфери бізнесу в умовах пандемії. Стратегії абсолютно різні, але кожна з них чудово спрацювала у 2020. 

1. Задовольняти актуальні потреби клієнтів.

Біотехнологічні та медичні корпорації — перші в списку підприємств, які збільшили доходи. Наприклад, акції біотехнологічної компанії Gilead Sciences зросли на 17% лише за місяць. Усе тому, що компанія виробляє ліки, які спочатку були призначені для боротьби з лихоманкою Ебола і довели ефективність у лікуванні COVID-19. Згідно зі статистикою TurboWeb, на першому місці серед товарів Hotline опинилися антисептики та дезінфікуючі засоби. У 2020 попит на них зріс на 10 000%.

2. Подумати над альтернативними методами соціалізації.

Очевидно, що сьогодні багато людей відчувають брак спілкування. Цим і скористалася Peloton, компанія-розробник тренажерів і бігових доріжок із сенсорними екранами. Технології допомагають відтворити атмосферу тренувань, що проводяться кваліфікованими інструкторами, а також відстежити статистику тренувань. Причому, зустрічі проходять у групах, що ще більше надихає учасників. Тож якщо ви працюєте у сфері охорони здоров’я або фітнесу, подумайте над розробкою застосунку для охорони здоров’я з функцією взаємодії між клієнтами.

3. Виділятися серед конкурентів.

Навіть якщо конкуренція у вашій галузі надзвичайно висока, не варто опускати руки. Головне — якість та функціональність вашого продукту. Просте та швидке підключення без реєстрації пояснює популярність Zoom. Застосунок побив рекорди у 2020 році завдяки якісному аудіо та відео, більш зрозумілому інтерфейсу, ніж у конкурентів. Саме тому Skype поступився своєю першістю Zoom.

4. Змінити пріоритетний напрямок.

Коли Starbucks вивчила дані, вони виявили, що ще до спалаху коронавірусу 80% відвідувачів здійснювали онлайн-платежі. Тоді компанія вирішила розробити додатки Starbucks Pickup, де відвідувачі можуть замовити каву заздалегідь, оплатити її через додаток Starbucks і отримати замовлення через Uber Eats. Водночас компанія планує скоротити кількість відвідувачів традиційних кав’ярень, зосередившись на продажах coffee to go.

5. Розпочати цифрову трансформацію.

Пам’ятайте: підвищення стійкості бізнесу під час пандемії — це майже завжди здійснення цифрового переходу. Крім того, допомога іншим підприємствам в онлайн-комунікаціях може бути не менш успішною стратегією. Наприклад, платформа Twilio пропонує клієнтам якісні хмарні рішення, особливо актуальні під час пандемії.  

Ми знаємо, як допомогти вашому бізнесу під час пандемії

PNN Soft надає ІТ-послуги в умовах пандемії. Компанія має 20-річний досвід створення високоефективних рішень, ми постійно вдосконалюємо свої навички для створення передових технологій. 

Ми розробили понад 1000 ефективних і стабільних вебпродуктів для різних галузей, включно з мобільними та десктопними додатками. Коли йдеться про цифрову трансформацію, безпека — наше головне завдання.

Ми прагнемо шукати рішення, що відповідають індивідуальним потребам компаній. Ось чому ми знаємо, які технології принесуть успіх вашому бізнесу.

PNN Soft використовує методології Scrum та Agile для забезпечення постійного зв’язку з клієнтами та побудови гнучкого виробничого процесу. У наші Agile-команди професіоналів входять розробники програмного забезпечення, тестувальники, дизайнери графічного інтерфейсу, технічні письменники та менеджери.

Якщо Ви хочете створити маркетплейс, платіжний додаток або корпоративний портал, заповніть форму нижче.