Успішне функціонування на ринку готельного бізнесу неможливе без використання сучасних інформаційних технологій. У зв’язку із впровадженням нових комп’ютерних технологій готельна індустрія переживає значні зміни. Ідеться як про індивідуальні розробки, виконані на замовлення конкретних готелів, так і про розробки широкого розповсюдження
Індустрія гостинності є значущим сектором економіки більшості країн світу. Вона включає в себе:
Ці зміни мають особливий вплив на фінансовий стан підприємств індустрії гостинності. Функціонування сучасних готелів вимагає застосування нових технологій на практиці. Необхідно створити ефективну та функціональну інформаційну систему управління готелем для автоматизації робочих процесів і підвищення рівня обслуговування клієнтів.
Зараз жоден готель не може існувати без інформаційних технологій. Від їх використання залежить існування готелю, ухвалення правильних управлінських рішень і прибутковість. Конкурентна перевага підприємств індустрії гостинності залежать від таких інновацій, як системи ухвалення рішень на основі автоматизованого управління та системи, пов’язані зі зберіганням та інтелектуальним опрацюванням даних.
Структура системи в готельному бізнесі будується для кожного готелю індивідуально. По-перше, це залежить від того, які підрозділи створено на підприємстві. По-друге, кількість і завдання кожного з відділів визначаються категорією готелю, місцем розташування та іншими факторами. У готелях створено підрозділи, які присутні в структурі кожного. Наприклад, це відділ управління, служба бронювання, адміністрація та обслуговування. Інформаційна система готельного комплексу повинна об’єднувати систему для забезпечення взаємозв’язку.
Інформаційні технології готелю включають у себе:
Комп’ютерні системи управління підприємством дають змогу автоматизувати виконання рутинних завдань персоналом і керівництвом готелю. Водночас досягається взаємозв’язок між різними сервісами, що підвищує ефективність і дає змогу позбутися помилок. Крім того, керівництво отримує потужний інструмент для моніторингу стану готелю та фінансових потоків. Загалом, при використанні автоматизованих ІТ-систем готель стає більш керованим і ефективним.
Сучасні системи управління готелями засновані на потужних базах даних. У них накопичується і зберігається детальна інформація про роботу готелю і його взаємини з кожним гостем. Система управління PMS використовується для бронювання та ведення облікових записів гостей. PMS також частково виконує функції CRM, яка відповідає за управління взаємовідносинами з клієнтами та організацію внутрішніх процесів компанії. Завдяки PMS ви можете створити єдину клієнтську базу. У ній зберігаються всі дані про гостя, тому під час бронювання йому достатньо лише повідомити свої дані. Система PMS має надавати можливість автоматизації і, отже, полегшувати реалізацію основних функцій маркетолога. Звісно, це актуальна та зручна функція в усіх системах.
Також система онлайн-бронювання номерів посідає особливе місце в розвитку інформаційних технологій у готельному бізнесі. Сьогодні клієнтам надається можливість самостійно забронювати бажаний готель за індивідуальними параметрами за допомогою інтернет-сайту.
Інформаційні системи управління готелем мають відповідати кільком вимогам:
Щоб мати ефективне рішення, вам слід переконатися, що етапи створення системи ретельно підготовлені. ІТ-рішення, створені програмістами для готельної індустрії, дають змогу автоматизувати робочі процеси та підвищити якість роботи й обслуговування клієнтів.