1. Головна
  2. Компанія
  3. Блог
  4. Що таке електронна комерц...

Що таке електронна комерція?

Платформа електронної комерції для бізнесу

Один із найперших прикладів рішень для e-commerce – система для онлайн-шопінгу, створена компанією Thompson Holidays 1981 року. Приблизно в середині 90-х років послуги електронної комерції почали активно розвиватися: з’являються платформи Alibaba Group і Amazon. Сьогодні як лідери ринку, так і компанії-початківці активно використовують переваги електронної комерції. Основні з них так чи інакше асоціюються зі збільшенням прибутку та оптимізацією бізнес-процесів. Однак платформи для онлайн-шопінгу допомагають компаніям досягти не менш важливих цілей.

Торгові онлайн майданчики та рішення які вони пропонують бізнесу

Як працює платформа для електронної комерції? Це питання охоплює розгляд не тільки переваг платформ для електронної комерції, а і їхніх недоліків, типів і категорій.

Електронна комерція, її види та категорії

У широкому розумінні, електронна комерція (e-commerce) визначає окрему галузь економіки, де фінансові транзакції та угоди здійснюються через інтернет. Для виробників і постачальників платформи електронної комерції відкривають можливість просування своїх послуг або товарів онлайн. Клієнти, зі свого боку, можуть зручно обирати та оплачувати продукти або послуги в мережі.

Види електронної комерції варіюються залежно від співзалежних сторін: споживач-адміністрація-постачальник.

B2B (від бізнесу до бізнесу)

Як імплікується в назві, у такому випадку одне підприємство надає товари або послуги іншому підприємству. Наприклад, перед тим, як компанія Apple розпочала виробництво власних процесорів, Intel спеціально створювала їх для Apple.

B2C (від бізнесу до споживача)

Найпоширеніший вид електронної комерції, коли споживачі можуть придбати сервіси, товари або послуги безпосередньо на платформі електронної комерції. Наприклад, усі охочі можуть купити кросівки Adidas або Nike через офіційний мобільний застосунок або вебсайт. 

С2С (від споживача до споживача)

Платформа електронної комерції C2C дозволяє споживачам продавати товари або пропонувати послуги для інших споживачів. Один із найвідоміших прикладів — платформа OLX як портал, у якому продажі відбуваються без участі компаній-виробників.

C2B (від споживача до бізнесу)

Механізм роботи платформи C2B працює протилежно до моделі В2С. Наприклад, людина може спеціалізуватися на створенні прикрас зі шкіри та продавати їх через інтернет-платформу, що представляє e-commerce бізнес.

С2A (від споживача до адміністрації)

Цей не дуже поширений вид e-commerce передбачає транзакції між органами державного управління та споживачами. В Україні яскравий приклад моделі С2A – це платформа Дія, в якій можна подати заяви на іпотеку, отримати COVID-сертифікат, сформувати податкову декларацію тощо. 

B2A (бізнес-адміністрування)

Ця модель e-commerce особливо часто має попит для роботи з юридичними документами, соціального та фіскального забезпечення. Вона дозволяє компаніям і державним структурам легко здійснювати онлайн-транзакції. З прикладів e-commerce – онлайн-закупівля товарів державними структурами.

Основи електронної комерції: як реалізуються рішення для онлайн торгівлі та які їхні недоліки можна виділити?

Можливі недоліки платформ для електронної комерції включають такі аспекти: 

Рішення електронної комерції в PNN Soft

Попри недоліки платформ для електронної комерції, переваги цих рішень неможливо переоцінити, адже саме e-commerce рішення дають змогу компаніям підвищити лояльність клієнтів і спростити процес здійснення покупок. Однак не менш важливо звернути увагу на масштабованість і гнучкість майбутньої платформи, щоб отримати максимальну вигоду з того, як працює e-commerce.  Наприклад, краще подбати про те, щоб система підтримувала B2B і B2C продажі на одній платформі. Розробники PNN Soft обирають для цього хмарне середовище, щоб досягти легкої масштабованості системи в міру розвитку вашого бізнесу.

Понад двадцять років ми займаємося розробкою кастомізованих рішень, включно з веб і десктоп-платформами. Ми успішно реалізували понад 1000 проєктів, серед яких і мобільні застосунки, pwa-платформи, маркетплейси для реалізації діяльності в умовах ринку електронної комерції. Команда PNN Soft впроваджує передові технології, як-от ШІ, Машинне Навчання, Блокчейн, Віртуальна та Доповнена Реальність, для підвищення інтерактивності платформ, зручності їхнього використання та досягнення персоналізованого користувацького досвіду. Наша мета — через послуги розробки допомогти вам залучити нових клієнтів, підвищити лояльність наявних і домогтися високої рентабельності. 

Команда PNN Soft розробляє e-commerce рішення з урахуванням специфіки вашої галузі бізнесу та довгострокових цілей. Маючи більш ніж 20-річний досвід співпраці з e-commerce, ми знаємо, як найкраще кастомізувати платформу для ваших потреб.