Примітно, що шість із десяти найдорожчих компаній світу належать до PaaS моделі (платформа як послуга). Незважаючи на те, що в цьому списку немає фінансових установ, банки приступили до створення загальнодоступних API для розробки і розвитку цілої екосистеми зовнішніх партнерів (незалежних розробників, постачальників технологій і послуг).
Модель Banking-as-a-Service (BaaS) передбачає глибоке розуміння використання технологій (зокрема, API), щоб треті особи могли створювати бізнес-додатки. Епоха мобільного банкінгу процвітає, проте затримки з виходом на ринок, обмежена кількість персоналізованих продуктів і повільне впровадження інновацій, як і раніше, залишаються одними з найпоширеніших проблем. Чи допоможуть API оптимізувати складність серверної інфраструктури?
API-інтерфейси здебільшого використовують у сфері транспорту, технологій, подорожей і роздрібної торгівлі, оскільки вони допомагають взаємодіяти між розрізненими додатками, що призводить до підвищення ефективності роботи та поліпшення якості обслуговування клієнтів. Оскільки провідні банки також використовують API, зростання проміжного програмного забезпечення на основі API, що з’єднує банківські активи, сприяло зростанню популярності Banking-as-a-Service або BaaS.
Пояснимо, як це працює, на простому прикладі: банку Б необхідно оптимізувати громіздкий процес іпотечного кредиту, заснований на заповненні паперових документів. Fintex F пропонує варіант — програмний продукт зі зручним призначеним для користувача інтерфейсом, який має на увазі проведення всього іпотечного процесу від подачі заявки до схвалення. Таким чином, API B надає F доступ до даних клієнтів B. У результаті користувачі банку без проблем оформляють іпотеку.
Платформа BaaS спрямована на полегшення спілкування між двома або більше типами клієнтів. Наприклад, завдяки Facebook генератори контенту (творці цінності) і користувачі (споживачі цінності) можуть ефективно взаємодіяти в межах однієї інфраструктури.
Наприклад, Facebook полегшує пряму взаємодію між генераторами контенту (творцями цінності) та користувачами (споживачами цінності). Facebook — власник платформи або посередник, що надає інфраструктуру для створення та підтримки різних типів клієнтів.
Як ми вже згадували, BaaS слугує наскрізною моделлю, яка дозволяє третім сторонам підключатися до банків через API, що є ключем до використання переваг відкритого банківського обслуговування. Серед основних стратегій монетизації — формування щомісячної плати за доступ до платформи або купівля кожної послуги окремо.
На відміну від традиційних банків, у яких є весь ланцюжок створення вартості, BaaS концентрується на одному або двох етапах ланцюжка створення вартості та відповідає одному з чотирьох наступних типів:
Статистика стверджує, що новий дохід Великої Британії від підприємств з відкритим банківським обслуговуванням склав 500 мільйонів фунтів стерлінгів (700 мільйонів доларів США) у 2018 році, а Insider Intelligence очікує, що до 2024 року прибуток досягне 1,9 мільярда фунтів стерлінгів (2 мільярди доларів США). Давайте зупинимося на перевагах SaaS платформи не тільки для банків, а й для клієнтів.
Додаткові джерела доходу
Банківська справа як послуга допомагає зацікавленим сторонам знайти способи отримання доходу. Основна мета — встановити ефективні стратегії монетизації, що відповідають потребам вашого бізнесу, і співпрацювати з досвідченими постачальниками. Наприклад, JP Morgan Chase співпрацював з фінтех-фірмою On deck, щоб оперативно оформляти кредити для малого бізнесу.
Економічна ініціатива
Оскільки банкам не потрібно вкладати ресурси в технологічний розвиток, це допомагає їм зосередитися на подальших інвестиціях. Згідно зі статистикою, 77% банків збираються інвестувати або вже інвестували у відкриті банківські ініціативи для комерційних клієнтів.
Більше інформації про клієнтів
Залучення клієнтів передбачає отримання інформації про вподобання, а саме, про їхні фінансові вимоги та купівельні звички. У результаті банки використовують дані клієнтів для персоналізації пропозицій (дійсно, 80% клієнтів воліють відповідати на персональні рекомендації). Крім того, знання переваг клієнтів допомагає виробити цілеспрямований підхід до багатоканального маркетингу.
Підтримка більш високої конкуренції призводить до створення інноваційних продуктів
Коли небанківські організації надають основні банківські послуги, це збільшує інноваційність і чуйність користувацького інтерфейсу. Зацікавлені сторони прагнуть вирішити конкретні проблеми клієнтів (наприклад, спростити процес кредитування). Усе це призводить до розроблення високоіндивідуалізованих фінансових продуктів і забезпечення їхньої безперебійної роботи.
Більш привабливий клієнтський досвід
Для тих, хто використовує Facebook, Apple і Amazon, високоякісний UI став обов’язковим, тож вони вимагають такий самий рівень якості від їхніх фінансових установ. Наразі клієнт дійсно опиняється у виграші: доступ до пропозицій у режимі реального часу є невід’ємною частиною сучасних фінансових платформ. Однак, крім задоволення потреб клієнтів, фінансові продукти повинні захищати їхні дані від витоків і відповідати надійним протоколам безпеки.
PNN Soft створила кілька надійних рішень для банківського відділення. Ми постачаємо продукти для програмування вже 20 років, і ми відточуємо навички, щоб втілювати наші ідеї в новітні рішення та послуги. Ми приділяємо особливу увагу безпеці та ІТ-підтримці під час і після розробки.
Ми прагнемо досягти глибокого розуміння особливостей і потреб окремих компаній. Саме тому наші клієнти віддають перевагу довгостроковій співпраці.
PNN Soft вважає за краще користуватися методологіями Agile, Scrum і RAD для ефективної взаємодії з клієнтами, і отримання більшої гнучкості співпраці. У наші групи експертів Agile входять розробники програмного забезпечення, дизайнери графічного інтерфейсу, тестувальники, технічні письменники та менеджери.
Якщо Ви думаєте про розробку програмного забезпечення для банків, заповніть форму нижче.